در دنياي امروز شرکتهاي اينترنتي به سرعت در حال رشد هستند و هر روز سهم بيشتري از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص مي دهند. در سالهاي قبل شرکتها و کارخانجات فيزيکي بزرگترين و پردرآمدترين شرکتها در دنيا بودند ولي امروزه شرکتهاي اينترنتي جاي آنها را اشغال و خود را به سطح شرکتهاي بزرگ نفتي رسانده اند.در دنیای امروز شرکتهاي اينترنتي به سرعت در حال رشد هستند و هر روز سهم بيشتري از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص مي دهند. در سالهای قبل شرکتها و کارخانجات فيزيکي بزرگترين و پردرآمدترين شرکتها در دنيا بودند ولي امروزه شرکتهاي اينترنتي جاي آنها را اشغال و خود را به سطح شرکتهاي بزرگ نفتي رسانده اند.
به وبلاگ خود خوش امدیدساختار بهتر = بهتر ایندکس شدن
خزندههای موتورهای جستوجو اطلاعات را از طریق خزش در سایت شما به دست می آورند، هدف آنها این است که بتوانند تمامی سایت شما را ایندکس کنند و در زمانهای مشخص مجدد بازبینی کنند تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد، این خزندهها راحتتر میتوانند در سایت شما بچرخند و محتواهای جدید را سریعتر ایندکس کنند. هرچه زیربنای سایت خود را قویتر کنید، قطعا سئوی بهتری خواهید داشت و موفقتر خواهید بود. البته قبلا در یک ادمین در مورد افزایش سرعت ایندکس شدن نوشتم که فکر کنم بد نباشد بخوانیدش.
خیلی از وبمسترها و وبلاگ نویسها میگویند که دیگر Meta description تاثیری در سئو ندارد و مهم نیست. البته در همین ابتدا بگذارید یک یادآوری و یک توضیح مختصری در مورد این متا تگ بدهم که دوستانی که تازهکار هستند بدانند در مورد چه چیزی صحبت میکنیم.
بیوگرافی احسان خواجه امیریبه عنوان یک بازار یاب گاه نیاز داریم تا به عقب برگشته و بر تصویر بزرگ تمرکز نمائیم. مقاله نویس کاسی گیلت در خصوص تعامل کانال های آفلاین؛ اجتماعی و ایمیل برای دستیابی به پیروزی بزرگ تر با SEO اظهار نظرکرده است.
چند هفته قبل آرین میون مقاله نویس سرزمین بازاریابی و مدیر عامل معیارهای عمودی؛ آماری بسیار جالب در خصوص جستجو برای خرید ارائه داد.
او بیان کرد که 93 درصد از تمامی مشتریان قبل از خرید از موتور جستجو استفاده می کنند و مهم تر این که 86 درصد از افراد جستجوهای نامعتبر را انتخاب می کنند.
بنابراین بیشتر افراد در جهت فرایند خرید ازموتور جستجو استفاده می کنند.
پرسش بازاریابان این است که آیا برای جستجو بهینه شده اید؟ اگر پاسخ مثبت است پس پرسش دیگری مطرح می شود: آیا در تمامی کانال ها بهینه شده اید؟
اغلب ما وقتی به جستجو و SEO فکر می کنیم در خصوص وب سایت خود می اندیشیم. در هر حال نه تنها مردم در دیگر کانال ها جستجو می کنند بلکه آنها بر اساس آنچه در دیگر کانال ها می بینند نیز جستجو می کنند.
SEO برای موفقیت صادقانه ی بازاریابان با دیگر شاهراه های بازاریابی ما همگام می شود. اجازه دهید نگاهی به این موارد بیندازیم...
کانال های آفلاین
بررسی های IProspect در سال 2010 نشان داد که 40 درصد از جستجوگران آنلاین تحت تأثیر کانال های آفلاین هستند. مطالعه ی اخیر نشان داد که 67 درصد از کاربران آنلاین برای جستجو از کانال آفلاین استفاده می کنند.
67 درصد از کاربران آنلاین چیزی را در روزنامه؛ تلویزیون و یا بزرگراه ها و شاید در قطار زمانی که صبح در حال تردد با آن هستند را مشاهده کرده و سپس در شبکه به دنبال آن می گردند.
به عنوان یک بازاریاب شغل ما ایجاد اطمینان از این است که مردم در هنگام فعالیت های روزانه ی وب سایت ما را می یابند. این همان جایی است که seo وارد می شود.
بحرانی پیش روی ما ناشی از این است که مردم ممکن است نشان ما را دنبال نکنند و در واقع ممکن است حتی آن را به یاد نیز نیاورند.
بالاتر از همه این که مردم به سختی تبلیغات را در هنگام مسابقات فوتبال به یاد دارند. به عنوان یک بازاریاب بایستی استراتژی seo خود را با مبارزات بازاریابی آنلاین خود همراستا گردانیم تا اطمینان حاصل کنیم که وب سایت ما مشاهده می شود. بایستی بدانیم که:
- چه خلاصه مشخصاتی باید استفاده شود؟
- خطوط داستان چه می باشد؟
- چه تصاویری استفاده می شود؟
- در آگهی ها چه وجود دارد؟
- چه چیز باعث می شود تبلیغات را به یاد ماندنی کند؟
- مردم چگونه آگهی را جستجو می کنند؟
این موارد با وب سایت و دیگر کانال های آنلاین (تفکر اجتماعی) یکپارچه بوده و باعث می شود مخاطب آفلاین به دنبال چیزی باشد که به یاد می آورد.
اجازه دهید از مارک نایک به طور مثال استفاده کنیم.
نایک مارکی معتبر است که اخیراً جشنواره ای را در پایان فصل برای نوشیدنی Derek jeter ایجاد نموده است. وقتی در این مورد شنیدم به سایت گوگل رفته و عبارت[derek jeter ad] را جستجو نموده و صفحه ی کامل از نتایج( و ویدئوهای یوتیوب) را در خصوص این نوشیدنی پیدا کردم:
همچنین وقتی به دنبال [nike derek jeter ad] بودم نتایج زیر را دریافتم:
من عادت دارم تا از نام مارک برای یافتن سایت نایک استفاده نمایم. در ابتدا آگهی های تجاری را در سایت دیدم اما در هیچ جای صفحه به طور عملی بدان پرداخته نشده بود. در بالای صفحه و در بخش ویددوهای یوتیوب نایک نیز نتوانستم به مورد مناسبی دست یابم.
در حقیقت نایک مارک معروفی است اما نکته ی مهم این است که اگر نتوانستم به سادگی و به سرعت این تبلیغ را بیابم پس چگونه می توان دیگر مارک های نامعتبر و نه چندان معروف را به سهولت یافت.
رسانه ی اجتماعی
طبق نظر سنجی اخیر گالوپ 62 درصد از مشتریان ادعا دارند که رسانه ی اجتماعی چندان تأثیری بر انتخاب خرید آنان ندارد. در هر حال در گزارش جداگانه ای توسط شانلی بیان شد که 90 درصد از مشتریان اعلام کرده اند که آنها محصولی را می خرند که توسط دیگران به آنها پیشنهاد شده باشد.
به عقیده ی من مشتریان دقیقاً در خصوص تأثیر رسانه های اجتماعی بر خرید خود مطمئن نیستند اما به دنبال پیشنهاداتی از دوستان آنلاین خود هستند. بدین منظور به دنبال جستجویی سریع در توئیتر برای عبارت "پیشنهاد دادن" باشید و نتایج زیر را ببینید:
نکته ی کلیدی برای بازاریابان این است که نه تنها نظارت بر عبارات صحیح می تواند برای یافتن پاسخ چنین پرس و جوهایی مفید باشد بلکه این اطمینان بایستی حاصل گردد که واژگان صحیح به روز بوده و کاربران می توانند آنها را پیدا کنند.
همانطور که در نوشته ی پیشین بیان کردم رسانه های اجتماعی و جستجو بایستی همراستا باشند. مردم بیش از این از موتورهای جستجوی قدیمی استفاده نمی کنند و شرکت ها باید مطمئن باشند که در همه جا قابل روئت هستد.
به تیم اجتماعی خود فهرستی از واژگانی را بدهید که افراد برای یافتن تجارت شما استفاده می کنند. داده های ابزاری وب مستر؛ داده های AdWords و هرچیزی را که می تواند به آنان در جهت درک چگونگی جستجوی افراد کمک نماید را ارائه دهید. تیم اجتماعی شما بایستی قادر به تفکر در خصوص seo باشد.
بازاریابی ایمیل
آیا می دانید که هر ساعت 122500453020 ایمیل رد و بدل می شود؟ هر ساعت! چگونه این امر امکان پذیر است؟
علیرغم این ایمیل یکی از موفقیت آمیز ترین تاکتیک های بازاریابی است. طبق جستجوی سیرکل(Circle) حدود 42 درصد از تجارت ها بیان داشته اند که یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی آنها ایمیل بوده و 88 درصد از بازاریابان B2B بیان کرده اند که ایمیل موفق ترین کانال اجرایی آنان است.
ارتقاء نوار بصری جیمیل
وقتی نوار بصری جیمیل ارتقاء می یابد بازاریابان نگران می شوند. آیا نرخ ایمیل پائین می آید؟ آیا میزان کلیک ها کاهش می یابد؟ آیا مردم تنها ایمیل را می خوانند؟ همانطور که داده ها در حال گردش هستند یک چیز همواره قطعی به نظر می رسد: فرصت های جالبی وجود دارد.
جاستین بریگر مشاور بازاریابی همچنین در خصوص بهره وری از داده های ساختاری در ایمیل ازطریق SMX East presentation,
و یکپارچگی آن با گوگل یکپارچگی سخن گفته است.
برای بازاریابان ایمیلی بهره برداری از تاکتیک های ساختاری SEO به بهبود رقابت و افزایش جستجو کمک می کند.
اگر بازاریاب ایمیلی هستید و یا بازاریاب ایمیل/SEO می باشید به شما اکیداً پیشنها می کنم تا این پست را از سایت Litmus کنترل نمائید که بررسی کلی از نوارهای ارتقائی و دستورالعمل های لازم در خصوص ایجاد این پیام ها را به شما نشان می دهد.
شکستن سیلوها
همگی ما نوشته ی مربوط به اهمیت شکستن سیلوهای بازاریابی را دیده ایم بنابراین در اینجا از تکرار آن اجتناب می کنم.
به بیان ما seo چیزی است که در خصوص تمامی بخش ها فکر می کند. از توسعه ی شبکه گرفته تا آگهی ها آفلاین برای جستحو ؛ بازاریابی ایمیلی و غیره... همه ی ما نیاز داریم تا از چگونگی دیدگاه مخاطبان خود در مورد خدمات و محصولات خود آگاه باشیم.
هرچند نمی توان دیوارها را شکست و seo را با هر بخش و واحدی یکپارچه نمود اما شما را به عنوان یک SEO نصیحت می کنم تا فرصت ها را برای تیم خود مهیا سازید. یک پیروزی کوچک می تواند قدمی بزرگ در راه به صحنه آوردن همه باشد.
تعداد صفحات : 1